År 2020
Alle planlagte forestillinger frem til september 2020 er aflyst som følge af corona-restriktioner. I det omfang de måtte blive ophævet planlægges på:
27. september 2020: “Michaelshøjtidsfest”
Eurytmiforestilling, kl. 15:00 – 17:15, Antroposofisk Kulturhus København, Rathsacksvej 30, 1862 Frederiksberg.
Eurytmi: Anette Nielsen, Lisbeth Christoffersen, Lidwien Vervloet
Recitation: Jo Rink, Pianio: Hans Andersen
Se hele programmet: https://antroposofisk-kalender.dk/begivenheder/michaelshoejtidsfest/
6. november 2020. AFLYST som følge af Corona-restriktioner !!! (Flyttes til foråret 2021)
“Utroligheds frø“
Eurytmiforestilling ved Tværfagligt-Symposium “Mysterium Cordis – Hjertets Mysterium” på Marjatta Helsecenter, Strandvejen 11, 4733 Tappernøje.
29. november 2020: AFLYST som følge af Corona-restriktioner !!! (Flyttes til foråret 2021)
“Beethoven i Bevægelse, 250 års jubilæum.”
Koncert med eurytmi, kl. 13.00 – 14.15, Metronomen, Godthåbsvej 33, 2000 Frederiksberg.
13. december 2020: AFLYST som følge af COVID-19 restriktioner “Beethoven i Bevægelse, 250 års jubilæum.”
Koncert med eurytmi, kl. 14:00 – 16:00, Antroposofisk Kulturhus København, Rathsacksvej 30, 1862 Frederiksberg. Entre 80kr.
År 2021
4. september 2021: Færøsk Eventyr “Drengen der blev bortført af Havfruen” Børneforestilling for ”Kunst og Kultur fra Færøerne, Grønland og Island” (NJORD). Nordatlantens Brygges Kulturcenter Strandgade 91. Christianshavn, København K.
Eurytmiensemblet Metamorfose er i fuld gang med at øve på forestillingen ”Drengen der blev bortført af Havfruen” efter et færøsk folkeeventyr et rigtig familieeventyr med trolde, kæmper og en jomfru holdt i fangenskab med trolddom og en dreng der bliver bortført af en havfrue. Alt ender i fryd og gammen da drengen efter mange dramatiske og farefulde prøvelser får befriet jomfruen og gifter sig med hende. ”Og sidst man hørte fra dem, kom de godt overens” som er den færøske udtryk for vores ”De levede lykkeligt til deres dages ende”.
I forestillingen deltager hele eurytmister hvoraf 6 er piger fra 8. kl. på Rudolf Steinerskolen Kvistgård og Kristofferskolen i Roskilde; desuden en sprogformer/storyteller og to musikere med så spændende instrumenter som accordeon og bratsch mv. fremtryller den rette dramatiske stemning. Bag scenen arbejder en kunstnerisk assistent, scenografer, koreografer og lysmand ihærdigt på at understøtte udfoldelserne på scenen og i ”orkestergraven”.
Forestilling vises i to åbne forestillinger lørdag den 4. september kl. 11.00 og 15.00 på Nordatlantens Brygge, Strandgade 9, Christianshavn 1401, København K som et led i ”Nordatlantisk (NJORD) Festival”, der står for udveksling af ”Kunst og Kultur fra Færøerne, Grønland og Island” , så der vil være rigtig meget at opleve på festivalen (https://www.njordfestival.com/2021/da/programoversigt/)
Efterfølgende vises forestillingen den 8. september kl. 10.15 på Rudolf Steinerskolen Kvistgård for elever og børnehavebørn.
8. september 2021: Færøsk Eventyr “Drengen der blev bortført af en havfrue” til Børneforestilling Rudolf Steinerskolen i Kvistgård.
12. november 2021: Carl Nielsen forestillingen “Utrolighedsfrø “. Eurytmiforestilling ved Tværfagligt-Symposium “Mysterium Cordis – Hjertets Mysterium” på Marjatta Helsecenter, Strandvejen 11, 4733 Tappernøje.
Program Marjatta:
Eurytmiensemblet Metamorfoses program på Marjatta torsdag den 11. november kl. 19.30 for Beboerne og fredag den 12 kl. 19.30 for kursister på Mysterium Cordis – Hjertets Mysterium:
Scene 1. Johan Sebastian Bach fra ”Goldberg variationer” Arie.
Toneeurytmi solo ved Charlotte V. Krantz
Piano, Sanne Andersen
Scene 2. Rudolf Steiner “In der Lichtesluft des Geisterlandes”
Lydeurytmi solo ved Charlotte V. Krantz
Reciteres af Göran Krantz
Scene 3. Johan Sebastian Bachs violinsonate 3. sats i A-mol.
Toneeurytmi solo ved Charlotte V. Krantz
Violin, Helge Slaatto
Scene 4. Paul La Cours digt ”Der er spændt vinger”
Lydeurytmi solo ved Lisbeth Anne Christoffersen
Reciteres af Anette Nielsen
Scene 5. Ludwig van Beethovens “Violinsonate nr. 6, 2. sats i A-dur”
Toneeurytmi solo ved Anette Nielsen
Violin, Helge Slaatto
Piano, Sanne Andersen
Scene 6. Ludwig van Beethovens “Violinsonate nr. 6, 3. sats i A-dur”
Violin, Helge Slaatto
Piano, Sanne Andersen
Scene 7. Ulrikka F. Gernes ”Fugle i mit rum”.
Lydeurytmi solo ved Anette Nielsen.
Reciteres af Lisbeth Christoffersen.
Scene 8. Carl Nielsens ”Tågen letter”.
Toneeurytmi duo med Lisbeth Anna Christoffersen og Anette Nielsen.
Violin og klaver duo.
Violin Helge Slaatto.
Scene 9. Carl Nielsens ”Chaconne”
Introduktion ved koreograf Göran Krantz
Toneeurytmi trio med Charlotte V. Krantz, Lisbeth Anna Christoffersen og Anette Nielsen.
Piano Sanne Andersen.
11. december 2021: “Beethoven i Bevægelse, 250 års jubilæum.”
Koncert med eurytmi, kl. 14.00 – 16.00, Antroposofisk Kulturhus København
Rathsacksvej 30, 1863 Frederiksberg C.
Program for Kunst og Samtale Salon med Eurytmiensemblet Metamorfose i Antroposofisk Kulturhus København lørdag den 11. december kl. 14 – 16.: (se AKK hjemmeside https://www.antroposofiskkulturhus.dk/2021/07/04/beethoven-i-bevaegelse-251-aar-jubilaeum/)
”Beethoven i bevægelse – 251 års jubilæum”
Eurytmiensemblet Metamorfose opfører nogle af Beethovens (1770-1827) mest elskede violinstykker:
Violinsonaterne nr. 5 i F-dur kaldet Forårssonaten, Heiligenstadt-testamente, og Violinsonate nr. 6 i A-dur, samt 2. sats af Beethovens klaversonate kaldet Stormsonaten.
Eurytmikoncerten er et scenisk musikalsk og sprogligt portræt af Ludvig van Beethoven med fokus på få intensive år af hans liv omkring år 1800.
De voldsomme spændinger og udviklingen i hans musik og indre liv og sjæle-tilstand afspejler de dramatiske ydre samfundsomvæltninger, der fandt sted i Europa omkring århundredskiftet. Publikum får med øje og øre et kunstnerisk indblik i netop disse år, idet der kastes lys på denne korsvej i Beethovens liv.
Koncerten indeholder 2 violinsonater samt en klaversonatesats skrevet på samme tidspunkt som det berømte og hjerteskærende brev til hans to brødre, kaldet Heiligenstadt- testamentet (1802).
Begge sonater udtrykker Beethovens særkende; skønne melodier, der er bærer af en enkel rytmisk idé, spontane udbrud og et rigt følelsesspektrum. Disse træk træder også frem i de formvalg, som Rudolf Steiner foretog, da han anlagde eurytmiformen til 3. satsen af sonate nr. 6, som Anette Nielsen, eurytmisten, der står for idé og regi har valgt at bruge ved koncerten.
Sonaterne er skrevet i begyndelsen af 1800-tallet på det tidspunkt, hvor Beethoven i sit berømte Heiligenstadt-testamente over for sine brødre røber, hvordan den tiltagende døvhed giver ham store problemer i hans sociale liv og for hans omdømme. Heiligenstadt-testamentet står således i centrum for koncerten omkranset af de to sonater.
18. december 2021: “Beethoven i Bevægelse, 250 års jubilæum.”
Koncert med eurytmi, kl. 14.00 – 16.00, Metronomen, Godthåbsvej 33, 2000 Frederiksberg
Entre: 100 kr. Pensionister 50 kr.
”Beethoven i bevægelse – 251 års jubilæum” Metronomen
Eurytmiensemblet Metamorfose opfører nogle af Beethovens (1770-1827) mest elskede violinstykker:
Violinsonaterne nr. 5 i F-dur kaldet Forårssonaten, Heiligenstadt-testamente og Violinsonate nr. 6 i A-dur samt 2. sats af Beethovens klaversonate kaldet Stormsonaten
Eurytmikoncerten er et scenisk musikalsk og sprogligt portræt af Ludvig van Beethoven med fokus på få intensive år af hans liv omkring år 1800.
De voldsomme spændinger og udviklingen i hans musik og indre liv og sjæle-tilstand afspejler de dramatiske ydre samfundsomvæltninger, der fandt sted i Europa omkring århundredskiftet. Publikum får med øje og øre et kunstnerisk indblik i netop disse år, idet der kastes lys på denne korsvej i Beethovens liv.
Koncerten indeholder 2 violinsonater samt en klaversonatesats skrevet på samme tidspunkt som det berømte og hjerteskærende brev til hans to brødre, kaldet Heiligenstadt- testamentet (1802).
Begge sonater udtrykker Beethovens særkende; skønne melodier, der er bærer af en enkel rytmisk idé, spontane udbrud og et rigt følelsesspektrum. Disse træk træder også frem i de formvalg, som Rudolf Steiner foretog, da han anlagde eurytmiformen til 3. satsen af sonate nr. 6, som Anette Nielsen, eurytmisten, der står for idé og regi har valgt at bruge ved koncerten.
Sonaterne er skrevet i begyndelsen af 1800-tallet på det tidspunkt, hvor Beethoven i sit berømte Heiligenstadt-testamente over for sine brødre røber, hvordan den tiltagende døvhed giver ham store problemer i hans sociale liv og for hans omdømme. Heiligenstadt-testamentet står således i centrum for koncerten omkranset af de to sonater.
Fredag den 25. februar 2022 : Lindegårdskoncert med Eurytmi
Koncert med Eurytmi.
Gå ikke glip af Lindegaardskoncerten fredag den 25. februar kl. 19.30 på Kulturstedet
Lindegaarden, Peter Lundsvej 8, 2800 Kongens Lyngby.
Anette Slaatto på bratsch og Sanne Andersen på klaver, spiller værker af J. Brahms, Robert og Clara Schumann, samt en uropførelse af et nyskrevet værk af Danmarks musiske poet Ole Buck.
Eurytmist Anette Nielsen fra Eurytmiensemblet Metamorfose udfører eurytmi til J. Brahms Sonate i
f-mol, op.120.
Sammen med sprogformer Jo Rink opfører Anette Nielsen også digtet “Fugle i mit rum” eurytmisk.
Se hele programmet og bestil billetter mv. på Lindegaardenskoncerters hjemmeside
https://lindegaardskoncerterne.dk/Fredag%20den%2025…
Læs også dette nyhedsbrev
Lørdag den 11. Juni 2022: Eurytmikoncert i anledning af Per Nørgårds 90 års fødselsdag.
En af Danmarks største, nulevende komponister, Per Nørgård, fylder 90 år.
I den anledning inviterer Eurytmiensemblet Metamorfose og Antroposofisk Kulturhus København til eurytmikoncert den 11. juni kl. 14.00 i huset på Rathsacksvej 30, 1862 Frederiksbjerg.
Per Nørgård var i 1970’erne tæt forbundet med den antroposofiske bevægelse og inspireret af Rudolf Steiners åndsvidenskab. Han stiftede også bekendtskab med eurytmien som kunstnerisk udtryksform.
Med udgangspunkt i en række af Per Nørgårds kammermusikværker har Eurytmiensemblet Metamorfose til denne lejlighed udviklet en sammenhængende koncert og koreografi, der også rummer digtet Liebeslied af Rainer Maria Rilke, som har inspireret Per Nørgård til værket Fragment V for violin og klaver.
Fragment V citerer fra Rilkes kærlighedssang, hvor digteren hylder kærlighedens under, ved at sammenholde de to elskende med to strenge på en violin: Sammen skaber de én tone…!
I dette projekt er Eurytmiensemblet Metamorfose forstærket med gæstende musikere:
Helge Slaatto, violin;
Anette Slaato
Tobias van der Pals, cello.
Både Helge Slaato og Anette Slaato har arbejdet tæt sammen med Per Nørgård i en årrække. I en efterfølgende samtale fortæller de om dette samarbejde, om musikken o.m.m. Vi inviterer til en samtale om, hvad der måtte opstå af spørgsmål, undren og kommentarer!
Medvirkende i hele forestillingen:
Helge Slaatto, violin;
Anette Slaatto, bratsch;
Tobias van der Pals, cello;
Sanne Andersen, klaver;
Anette Nielsen eurytmi;
Jo Rink, sprogformer.
PROGRAM14.00-15.15Eurytmikoncert
15.15-15.35Pause, caféen er åbenVed caféborde
15.35 – 16.15SamtaleVed cafébordeBemærk:
Af hensyn til forberedelserne i caféen beder vi venligst om, at man tilmelder sig til årstidsfesten på tilmelding@antroposofiskkulturhus.dk eller på 26554461.Man er selvfølgelig også velkommen uden en tilmelding.Entré: 60/80/100 kr. efter eget valgRathsacksvej 30, 1862 Frederiksbjerg.T
AK til Fonden til Fremme af Antroposofisk Kulturel Virksomhed, der har gjort det muligt at gennemføre eurytmikoncerten.
År 2023
Søndag den 8. oktober 2023 kl. 14.00 i KU.BE på Dirch Passers Alle 4, Frederiksberg:
“Per Nørgård og Rudolf Steiner”. Eurytmikoncert bygget op om Per Nørgårds værk “LIBRA”.
Per Nørgård (født 1932) har i perioder interesseret sig for astrologi som fænomen. Det afspejler sig i værket ”Libra”, der er den latinske betegnelse for ”vægtens tegn”. Her lader han sin musik inspirere af filosoffen Rudolf Steiners tyske digt ”Waage”, altså ”vægtens tegn”.
Eurytmikoncertens ide´ er at formidle, hvor og på hvilken måde Rudolf Steiner i sin digtekunst har været inspirationskilde for Nørgård i hans kompositionsarbejde. Deres berøringsflader i den spirituelle verden, hvor Rudolf Steiners bliver til Nørgårds musik, og hvor musikken bliver til ord i eurytmisk bevægelse og fortolkning.
Medvirkende: De to verdenskendte professionelle Nørgård-specialister Jakob Kullberg cello og Jakob Bangsø, guitar. Recitation ved Jo Rink og Eurytmiensemblet Metamorfoses to eurytmister Anette Nielsen og Lisbeth Christoffersen vil visualisere Per Nørgårds musik og Rudolf Steiners digt i eurytmi og bevægelse.
I forestillingen indgår flere af Nørgårds værker. bl.a. også værket Early Morn, som er inspireret af den østrigske digter Rainer Maria Rilkes digt ”Die Flamingoes”.
Forestillingen opføres søndag den 8. oktober 2023 kl. 14.00 i KU.BE, Dirch Passers Allé 4, Frederiksberg.
Billetter af 100 kr. kan købes på MobilPay 53 86 00 20 eller “i døren på dagen”.
Program for Eurytmikoncert “LIBRA“.
En af Danmarks største nulevende komponist Per Nørgård (født 1932) har i perioder interesseret sig for astrologi som fænomen. Det afspejler sig blandt andet i hans 3. symfoni, hvor 1. sats i musikalsk forstand gennemløber alle 12 stjernetegn.
I værket ”LIBRA”, (Latin for ”vægtens tegn”) har Per Nørgård ladet sin musik inspirere af bl.a. af filosoffen og digteren Rudolf Steiners (1861 – 1925) digt ”Waage”, (”Vægtens Tegn”).
I forestillingen indgår flere af Nørgårds værker bl.a. også værket ”Early Morn”, som er inspireret af den østrig-ungarske digter Rainer Maria Rilkes (1875 – 1926) digt ”Die Flamingos”. ´
Per Nørgård om ”Early Morn”: Jeg tror, at jeg med mange mennesker deler den opfattelse, at ikke enhver morgen opleves som ”med guld i mund”. Jeg har derfor i rækken af almene morgentilstande inddraget en ”Depressiv Scherzo”. Desuden indgår øvrige, velkendte positive tilstande såsom oplevelsen af Lysnen (bogstavelig og metaforisk) af Lytten, af sart tilstedeværelse i den nyfødte verden – derpå opvågnen til dåd (dvs. i dette tilfælde altså Trummerum og opsange til sig selv) – og omsider henvendelse til ens elskede i Serenaden (til ”den uendeligt rene”; Serenita) Titlen ”Endnu mild af søvn” er lånt fra Rainer Maria Rilkes digt ”Die Flamingos”
Sonata for cello solo no. 2 er egentlig en kombination af to stykker komponeret med flere årtiers mellemrum (Solo intimo og Solo in scena). Den første sats optræder i 1953 som ”Solo intimo” og har siden dengang været en absolut klassiker indenfor dansk cellomusik. Stykket tegner både dynamisk og melodisk set en gigantisk kurve fra stille toner over en hymne-lignende kulmination tilbage til stilheden igen. Den unge Per Nørgård havde som komponist erfaret en form for transformation. I 1956, var han optaget af en korrespondance med ingen anden end selveste Jean Sibelius, hvori han beskrev sin fascination af ”Univers of the Nordic Mind”. I en af sine breve nævner han ’metamorphosis’ i forbindelse med finnens symfonier, hvilket blev modtaget med taknemmelighed fra kollegaen.
Metamorfose er den tekniske betegnelse for den forandring Nørgård brugte i sin første cellosonate. Metoden har, som hans lærer Vagn Holmboe har udtalt det, en biologisk, levende farve.
Første tema i kompositionen transformerer sig langsomt til ugenkendelighed, for frem imod slutningen at taget form af en fuldstændigt anden musisk gestalt, i rette sammenligning med larvens forvandling fra puppe til insekt. Tre år senere, i 1959, finder Nørgård den største opdagelse i sit liv i udvikling og kulmination med sit arbejde af metamorfoseprincippet, som han kaldte ”uendelighedsrækker”. Her tillader han, at en celle bestående af få toner spirer i løbende refleksioner og projektioner, der formerer sig i det uendelige.
Resultatet ligner en russisk babushka dukke, figur i figur, stadig mindre, serialisme men på en spontan og sensuel måde. Med undtagelse af en kort periode tidligt i 1980erne har uendelighedsrækkerne påvirket Nørgårds værker siden 1968.
Per Nørgård om The Queen of Hearts: ”Stykket er komponeret til Erling Møldrup og Morten Zeuthen og tilegnet min viv, Helle”. Det indgår som 2. suite i guitar-solo serien af 4 suiter. ”Lad kortene fortælle (eng. ”Tales from a Hand”) ud fra farvernes ”styrke” Spar, Hjerte, Klør og Ruder”.
Hjerter symboliserer kærligheden. De to satser viser to sider af Hjerte-dame. Den artige, høflige og ophøjede er udtrykt i en særpræget Sarabande, medens den anden side, de almindeliges stemme, udtrykkes i et ”uhøvisk” motiv med 4 variationer, der under overfladen er præget af nordisk folketone.
Analogt med titlen er det muligt, som her, at udføre værket med ”opvartning” af en cello. Denne spiller udelukkende toner, der indgår (også hvad registrene angår) i guitarsoloen.
Cellostemmen er egentlig tænkt som forslag, hvad de noterede cellotoner angår, og de angivne toner er visse steder kun at opfatte som en ”tone-sø” hvorfra motiviske ”fisk” kan opfanges, friske hver gang! –
Derimod er cellostemmen obligatorisk med hensyn til de angivne pauser. Der er jo trods alt kun tale om ”opvartning”, ikke om konkurrence og opmærksomhed.
Tobias Hume (1569 – 1645) er en skotsk renæssance komponist, violinist og soldat. De to musikstykker i forestillingen stammer fra hans værk “The First Part of Ayres” (Musicall Humors, 1605)
Ole Sarvig (1921-1981) debuterede med Grønne digte og senere fulgte ”Jeg huset”.
Kendetegnende for hans forfatterskab er en ofte lyrisk, billedbåren stil, hvor en kristen motivverden og frelsertanke kombineres med en fremmedgjort og dyster opfattelse af den moderne verden. Sarvig var stærkt optaget af moderne europæisk billedkunst, hvilket hans ofte visuelt bårne digte bærer præg af.
Farvernes verden og væsen har været en stor inspirationskilde for LIBRA forestillingens tilbliven, og de eurytmiske bevægelser er i deres udtryk hentet fra ordenes farve-paletter hos Sarvig, såvel som hos Rudolf Steiner i hans to kosmiske digte, hvor bevægelser og koreografier, linje for linje i digtene er skabt i symbiose med planeternes respektive kvaliteter, energi og farvevibrationer.
Farve-ordet er at finde som en fælles vigtig sproglig bestanddel i både Steiners og Sarvigs digtning.
De sansbare farvers indvirken derude i naturen/kulturen på det at være menneske, og medoplevelsen af deres skiften i farvetoner, rytmer, skygger og schatteringer, idet ”jeg fra morgen til morgen gennemlever et døgn”. Og set i et større kosmisk perspektiv i årsløbet fra Vædderens til Vægtens tegn: ”en opkvikkende stigende energi ved forårsjævndøgn i spejling af en faldende beroligende ved efterårsjævndøgn”. (RudolfSteiner).
Dette er ligeledes temaet for LIBRA-forestillingen, at farverne på det indre plan bevirker de foranderlige sjæle og sindsstemninger, med hvilke hver eneste dag bliver til på ny, med alt hvad det indebærer at være et moderne ”jeg-menneske”, gennem alle disse farvenuancer.
Eurytmikoncertens idé er også at formidle, hvor og på hvilken måde digtekunsten har været inspirationskilde for Nørgård i hans kompositionsarbejde. Berøringsflader i den spirituelle verden, hvor digternes ord bliver til Nørgårds musik, og hvor musikken bliver til sang i Eurytmiensemblet Metamorfoses eurytmiske bevægelses fortolkning.
Rigtig god fornøjelse
Medvirkende:
De to anerkendte professionelle Nørgård-specialister
- Jakob Kullberg, cello og
- Jakob Bangsø, guitar.
- Jo Rink, recitation af digte.
Eurytmiensemblet Metamorfoses to eurytmister
- Lisbeth Christoffersen og
- Anette Nielsen
vil visualisere musik og digte i eurytmi og bevægelse.
Kostumer:
Ditte Tang Meldgaard og Anette Nielsen
Arrangør: Eurytmiensemblet Metamorfose i samarbejde med Kulturforeningen Idunn
Stor tak til vores sponsorer, som har muliggjort Eurytmikoncerten ”LIBRA”:
- Antroposofisk Selskab Danmark
- Ellen Margrethe og Ebbe Robbert Fonden
- Frederiksberg Kommunes Musikudvalg
Indhold af forestillingen:
ÆG. Digt af Ole Sarvig Recitation Jo Rink Lydeurytmi Lisbeth Christoffersen
I nat Står jeg ved roden Af længslens træ Med den høje krone Mellem stjernerne.
Mange dage kom Med hvide morgener Som hvide æg.
Og æggets tanke spottede mig Som nattens tågede linser og ellipser.
A QUESTION.
Komponist Tobias Hume.
Cello Jakob Kullberg og Guitar Jakob Bangsø
FLAMINGOER
Digt af Reiner Maria Rilke
Recitation af Jo Rink.
EARLY MORN. Komponist Per Nørgård Guitar solo af Jakob Bangsø
VÆDDER (i Vædderens Tegn) Digt af Rudolf Steiner. Recitation af Jo Rink Lydeurytmi duo ved Anette Nielsen og Lisbeth Christoffersen.
Bliv til ,O lysskin, Optag det tilblivende væsen, Grib fat i kræfternes væven; Udstrål dig, værens opvækkende. I modstand overvinde, I tidens strøm henrinde. O lysskin, forbliv!
LYNBRAND. Digt af Ole Sarvig, Solo recitation af Jo Rink
Lyntræet blomstrer i natten.
Dets rod er i himmelens mulm,
Og ildblade udspringer
Hvor grene rører jorden.
En hed ildblomst
tænder det nøgne træ
øverst i kronen,
dør i et blink,
er ikke mere.
Men blomsten bliver
Og lyser i natten.
SOLO INTIMO.
Komponist Per Nørgård
Cello solo Jakob Kullberg
Toneeurytmi duo Anette Nielsen og Lisbeth Christoffersen
PAUSE
SOLO IN SCENA.
Komponist Per Nørgård
Cello solo Jakob Kullberg
DØDEMINDE.
Digt af Ole Sarvig
Recitation, Jo Rink
Lydeurytmi solo, Anette Nielsen
Natten er lysende grøn
Fuldmånen sanker vand.
En ringelyd , en kimestrøm
af natligt solskin.
Og i det dunkle
lyser hylde fosforhvide.
Standse! al fremmed uro
I denne nat!
Mindes de døde,
som boede på jorden.
AN ANSWERE.
Komponist Tobias Hume
Cello Jakob Kullberg og Guitar Jakob Bangsø
VÆGT (Vægtens Tegn).
Digt af Rudolf Steiner
Recitation Jo Rink
Lydeurytmi duo Anette Nielsen og Lisbeth Christoffersen
Verdener bevarer verdener,
I væsen oplever sig væsen,
I væren omslutter sig væren.
Og væsen frembringer væsen
I tilblivende dådsfrembringelse,
I hvilende verdensnydelse.
O verdener, bær verdener!
LIBRA.
Komponist Per Nørgård
Cello Jakob Kullberg og Guitar Jakob Bangsø
DRØMMEKERNE.
Digt af Ole Sarvig
Trio recitation Jo Rink, Anette Nielsen og Lisbeth Christoffersen.
Lyse kerne
I din avnekåbe,
Ridder Georg
I dit panser,
Klingende hård,
fuld af frost
var din hjelm
og din kappe,
-nu åbnet som sommer
med dit grønne træ!
QUEEN OF HEARTS.
Komponist Per Nørgård
Cello Jakob Kullberg og guitar Jakob Bangsø
Jakob Kullberg, Cello og Jacob Bangsø Guitar
Lisbeth Christoffersen, eurytmi og Anette Nielsen, eurytmi